Последни публикации

Промяна на търговска марка по примера на Нетто и Плюс в Германия.

Мартин Стефанов

Мартин Стефанов

„На прехода от академичната среда към ритейл пазара Мартин Стефанов, абсолвент по маркетинг в университета в Кьолн, Германия,споделя мнението, че студентите трябва да развиват творечската си мисъл и анализ от първите дни на академичния живот в университета. Делникът е богат на практически примери, погледът върху тях дава не само повод за размисъл, но и база за надграждане на научните знания. С други думи, там навън – в супермаркетите, в шоу-рума на търговците, от билборда на улицата – всеки може да научи по нещо ново, а защо не, и да открие  собствените си грешки или тези на някой друг. Постингът представя сливането на две търговски марки в Германия и това, как управлението на търговската марка е едно важно тактическо решение в този процес“

Преди около 1, 5 години две от най-големите търговски вериги в Германия – Плус и Нетто се сляха, като с това отправиха и ясна заплаха за сегашните доминантни сили на пазара – Алди и Лидл.

За пояснение, Плус е търговска верига с фокус върху търговията с бързооборотни, хранителни стоки. Основаната през 1972 година в Германия,  верига беше позиционирана в сектора на „твърдите дискуантъри”,  които са гръбнака на немския пазар на хранителни стоки. В най-добрите си години, фирмата е разполагала с 2900 собствени магазина и значимия оборот от 7 милярда евро.

Нетто – Маркендискаунт е дъщерно дружество на Едека, най-голямото обединение на търговци в Германия.  Нетто е основана като търговска верига, междинен прекупвач на хранителни стоки във веригата към крайния потребител.  През 1971 година, фирмата отваря своя първи филиал под търговската марка СуДи (Супер Дискаунтър). През 90-те години веригата се изгражда и утвърждава в Централа и Източна Германия.

Tова сливане беще прецедентно поради своя мащаб. Новият гигант, който от около година работи на пазара е с:

  • 10 милярада евро годишен оборот
  • над 64 000 души персонал
  • с 3800 филиала

(още…)

Знаете ли кой е най-стария сериал?

Рекламни сувенири по Коледа!

Ммм да, и освен всичко сериалът е винаги Китайско-Български. Гледам го всяка година и мисля, че днес открих какво му е сбъркано. Всъщност е много безумно от всяка гледна точка – от страна на нас агенциите и на фирмите поръчители.

Отношението към този момент от живота на фирмите е изкривен. Свързва се с големи харчове, много труден и досаден избор на сувенири, изцеждащ избор на най-добра цена, забавени срокове, скандали,  неизпълнени поръчки и данък печалба 🙂 А се забравя основната цел: ФИРМАТА и нейния ИМИДЖ.

Може ли да е различно? (още…)

Весели празници!

easter-eggsС пожелания за Топли и много истински Великденски празници!

В навечерието на един от най-истинските семейни празници Ви желаем

Хармония, Любов и Светлина,

за Вас, Вашите семейства и екипът с който споделяте всички работни предизвикателства.

Нека светлината Ви води по пътеката на успеха!

Нека хармонията в семейството и работния екип е водещата сила напред!

Нека любовта е градивната сила на Вашият бизнес!

Екипът на еМ Студио!

Нова година, нов късмет за еМ Студио!

Честита Нова година на всички!

Нека е ползотворна, градивна и успешна за всички Вас, нашите клиенти и партньори!

2012 година за еМ Студио се оказа изключително динамична и активна, за съжаление не успяхме да пишем и обновяваме проектите си. Надявам се, че през 2013г. пропуските ще бъдат заличени;)

С какво ни срещна 2012 -ще се опитам в няколко поредни поста да Ви разкажа за новите проекти и интересни предизвикателства.

Нови кампании, проекти и др.:

Клиент: Омекс България

Продукти: Листни Торове и Биостимулатори

Кампания: Въвеждане на пазара – Изключително интересeн клиент с амбициозната задача, който ни възложи амбициозната задача да представим на аудитмпания, която работи на много динамичен пазар.

 

Термостропува

БМ Риалто

БМ Кампания 15 години

Интелектика

Енерджи Евентус

Румена

Детска градина Морско конче

Hi-Pos

Искам ОПАКОВКА! част 2

Клиент: Инком; Продукт: Оризовки

или 10-те Коварни въпроса за РАБОТЕЩА ОПАКОВКА

За да създадете опаковка, която прави продажби е необходима прецизност от самото начало. Независимо кой ще прави опаковката, за да държите под контрол целия процес, Вие трябва да сте наясно с отговорите на следните въпроси:

  1. Какво ще опаковате? – Започваме от самия продукт – опишете го с подробности – какво представлява, от какво е съставен, кои от тези съставки са най-важни и значими за клиентите, какви функции има, какви нужди задоволява, как искате да се възприема от клиентите ви, с какво се различава от конкурентни продукти, с какво е по-напред и с какво по-назад от продукти заместители.
  2. Предвиждате ли разновидности на продукта? – пример вафли с шоколадов крем, след време асортимента се допълва от вафли с ягодов и карамелов крем, добавят се ядки и т.н.
  3. Има ли търговска марка, под която ще се продава продукта или сега ще се създава?
  4. В кой ценови клас е позициониран продукта? – спрямо конкуретни продукти, спрямо заместители.
  5. На кого ще го продавате? – опишете подробно неговите клиенти. След пряко наблюдение направете описание на бита и навиците на тези клиенти. Как пазаруват, как живеят, как общуват помежду си и т.н. (още…)