Последни публикации

Успешният стажант или защо (5 х 5) = 6

5 стъпки за добро представяне

На всеки от нас в определен етап от живота се е налагало директно или индиректно да представи себе си чрез автобиография (CV) и мотивационно писмо. Това са онези, встъпителни документи, които създават първите впечатления за личността ни и оформят нашия първоначален образ пред конкретната аудитория. Ето защо е от огромно значение CV- то и мотивационното писмо да бъдат добре написани и оформени.Факт е, че едни студенти успяват с лекота да станат стажанти или да поставят началото на успешна кариера в известни фирми и на интересни позиции, а други не. Но как го постигат? Има ли правила, които спазват? С какво са по-добри от Вас? … Следват куп въпроси, а отговорът е пред Вас и се крие в 5–те стъпки на отличника:

  1. „Който търси, той намира!“– упоритото и внимателно търсене е транплина на успелия стажант и пътя към неговата кариера. Качествената информация е неговия жокер. За него е по-важно да знае как да я използва или към кого да се обърнете за помощ, от колкото да губи време в лутане. Той действа гъвкаво и системно, прави необходимите сравнения и върви напред.
  2. „Като по мярка!“ – преди да направи своя избор и да вземе окончателно решение, отличникът, внимателно се запознава с фирмата и хората, които стоят зад нея. Той мисли върху това дали ще си пасне с тях и дали тяхната стажантска програма е неговата програма. Той е на ясно, че трябва да бъде в синхрон с хората, с които ще работи, тъй като им предстои да бъдат част от един екип. Отличникът сериозно е претеглил своите качества и възможности през призмата на ангажиментите, които му предстои да поеме за в бъдеще.
  3. „Как да почукате за да Ви се отвори?“ – когато за първи път Ви предстои да се свържете с фирмата, която предлага стаж, Вие трябва да сте на ясно с нейните изисквания и процедури на кандидатстване. Неуспешните кандидатури са онези, които не покриват критериите за допустимост и общите правила за   кандидатстване. Ако запитването Ви е структурирано и подредено, това означава, че сте на ясно със себе си и имате необходимата кариерна ориентация. Избягвайте колебливостта и гледайте на нещата, сякаш вече се случват, а не че предстоят. Не забравяйте, че лицето, което ви преглежда кандидатурата е експерт в областта и неговата работа е да отсее добрите и сериозните от несериозните кандидатури.
  4. Вашето CV е като документ за самоличност – много е важно информацията, която посочвате да отговаря на действителността, имайки предвид факта, че прилагате и актуална снимка. Всичко, което сте написали трябва да се идентифицира с Вас, затова следвайте стриктно хронологията на представяне на информацията като бъдете искрени, честни и открити. Това не е разказ по картника, а официален документ.
  5. Мотивационното писмо е Вашата визитна картичка – напишете своето мотивационно писмо в унисон с автобиографията. Не допускайте противоречия или разминаване. Пишете този документ лично и без да ползвате готови клишета. Помнете, че не сте на изпит и не е нужно да преписвате. Бъдете себе си, а когато не сте сигурни, използвайте прости и обикновени думи и изрази, тъй като професионалния жаргон и технически издържания стил рядко впечатляват четящия. Избягвайте объркването поради тяхната употребата. Имайте предвид, че обикновеният и ясен изказ е за предпочитане. Приемете писането на мотивационното писмо като едно предизвикателство, а не като досадна задача или бюрокращина.

И за да Ви бъдем максимално полезни, Ви предлагам 5–съвета за успешно написано мотивационно писмо:

  1. Уловете вниманието на четящия и го задръжте. Той трябва да Ви запомни, независимо, че ще прочете още 10 писма през деня.
  2. Бъдете позитивни, не употребявайте изрази като „би могло“, „може би“, „би трябвало“ и други подобни, а ги заменете с „ЩЕ“. Ако Вие не сте уверени и отсрещната страна няма да Ви повярва.
  3. Изразявайте се разбираемо и конкретно, издържано граматически, без правописни грешки, независимо, че не сте на матура по български език и литуратура. Основната информация трябва да може да се види дори с бегъл поглед.
  4. Обосновете своята мотивация за стаж като бъдете реалистични и пишете онова, което може да се докаже с фактите от Вашето CV. Не е необходимо да се хвалите или надценявате. Поднасяйте информацията с кратки изречения, за да не задавите четящият.
  5. Насърчете реакцията на ответната страна като внушите доверие и сигурност, като подчертаете своите силни страни и ги подкрепите с биографични данни – притежавани сертификати, грамоти, референции и др. Те ще превърнат Вашето мотивационно писмо в атрактивен формат и запомнящ се кандидат!

И на края, вярвайте в своя успех!

Една история с успешно начало и сигурно успешно продължение!

Новият Италиански Ресторант Mangiamo!

Тераса Делфинариум

В нашият така красив и магнетичен град се появи още едно предизвикателство за ценителите на вкусната храна и добрите ресторанти. Във Варна вече има

Истински ресторант от Италия,

за който ние от еМ Студио създадохме и реализираме рекламна концепция.

Италиански ресторант във Варна

Манджиамо – Ресторант от Италия!

Задачата ни бе изключително интересна. Защото заведението има  чар, скрит не само в доброто решение на интериора и великолепната гледка към морето, а най-вече в ястията – нетрадиционни, вълнуващи и разбира се, добре приготвени и сервирани, така както екипа на верига ресторанти БМ умее.

Рестотант Mangiamo e ресторант от Италия! Той  ме накара да мечтая, да се усмихвам без причина, да каня приятелите си на това място, да споделям усещането…  за домашен уют и разговори с близки приятели….

Всъщност действието се развива на просторна тераса, гледаща към зашеметяваща Венеция. Има игра и интелигентна закачка в интериора – заведението те кани на разговор в компания и те подтиква към непринудено веселие. Като сцена от  филма „Яж, моли се и обичай”…много истинско, не романтично и сладникаво, а  реално.

ресторант Манджиамо Варна

Интересен е и превода на думата  Mangiamo – това е типична италианска покана за хранене или по-точно казано – Хайде да похапнем!  Името разкрива най-точно и истински разбирането на БМ за Италия – непринудена, емоционална, изискана и усмихната.

Разказвам Ви моят поглед за ресторант Манджиамо и всички тези малки, но важни елементи,  за да устетите стремежа на БМ да постигат съвършенство във всичко, което правят. Ясно е, че не всичко се получава от първия път, но истината е във всяка стъпка по пътя. Колкото по премерена и точна е тя, толкова по-бързо идват и положителните резултати. А нашата работа като консултанти е именно в това да показваме пътя и да следим стъпките да са верните.  (още…)

Реклама по време на криза?

Дорет Димитрова

Дорет Димитрова медия-специалист

ПОБЕДИТЕЛ! Или…победен!

Наскоро си припомних една стара маркетингова история за предприемчивия човек , който  решил да развие свой малък бизнес. Взел той кредит от банка и отворил магазинче за бои и строителни материали. С реклама, добро обслужване и ниски цени успял да си създаде редовни клиенти. Бизнеса потръгнал. До деня, в който голяма верига магазини за строителни материали не купила парцела точно до магазинчето на нашия герой. Построили там голям строителен хипермаркет, в който се продавали същите ( и други) видове бои и материали. Шумно се рекламирали, правели промоции… Клиентите на малкото магазинче сериозно намалели. След още няколко месеца дошъл конкурента на големия строителен хипермаркет. И той отворил свой търговски обект, от другата страна на „нашето магазинче”. И той направил шумна кампания, намалил драстично цените, сложил табела „Грандиозни намаления”, на което другият „голям” отговорил с „Космически намаления”… Какво направил собственикът на малкото магазинче за бои и строителни материали? Отказал ли се от бизнеса? Ами… И той сложил табела, на която с големи букви пишело „ТУК Е ВХОДА”! (още…)

Весела Коледа и Щастлива Нова Година!

Весела Коледа и Щастлива Нова Година

Франчайз Hi-pos 1 година по-късно

Мениджър Бизнес развитие на еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив говори за франчайз Hi-pos и неговото развитие.

мениджър Бизнес Развитие

мениджър Бизнес Развитие

Много приказки се изговориха и много текстове се написаха по повод икономическата криза. Направиха се сравнения и се доказваха твърдения, дали прилича или не на „Голямата депресия“, започнала в „Черния вторник“ на 29.10.1929 г. в САЩ.

И докато едни се бориха с кризата и прохождаха в теорията на франчайзинга, то други усилено го прилагаха на практика. Голяма част от фирмите фалираха, други се ориентираха към нови браншове, а трети приеха франчайзинга като стратегия за оцеляване.

Историята за Hi-pos.com започва преди три години, когато фирма „еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив“ ООД, реализира своята концепция за интернет продажба на пълен спектър от продукти, аксесоари, оборудване и

услуги за реклама и организиране на продажбите в точката на предлагане.

Като независима агенция за маркетинг и реклама, от 2001 г. до момента, компанията върви по стъпките на успеха и превръща Hi-pos.com в лесен модел за печелене на пари. Поради  големия интерес към продуктите, продавани от Hi-pos.com, фирмата решава да създаде франчайз мрежа, чрез която да продава не само по интернет, а и в търговските обекти на своите франчайз партньори. Така в края на 2008 г. е разработена концепцията за франчайзинг и от февруари 2009 г. проекта е факт.

Hi-pos.com търси амбициозни, пламенни хора с бизнес нюх, които да управляват франчайз обекта, но за съжаление все още няма действащ франчайзополучател. От многобройните запитвания, които постъпваха, кандидатите преминаваха през стандартизирана процедура за подбор, но отпадаха на един или друг етап, и до подписване на договор за франчайз не се стигна. Процедурата  за придобиване на правата за франчайз на Hi-pos.com е прецизна и лесна, а експертите по франчайзинг ще ме подкрепят, че се изисква време, за опознаване на бъдещите партньори и взаимно убеждение, че са подходящи един за друг. Ето защо е несериозно да се твърди, че франчайзинга може да стартира за няколко дни или за няколко часа с идване на място и подписване на договор в петък следобяд.

(още…)