Последни публикации

Една история с успешно начало и сигурно успешно продължение!

Новият Италиански Ресторант Mangiamo!

Тераса Делфинариум

В нашият така красив и магнетичен град се появи още едно предизвикателство за ценителите на вкусната храна и добрите ресторанти. Във Варна вече има

Истински ресторант от Италия,

за който ние от еМ Студио създадохме и реализираме рекламна концепция.

Италиански ресторант във Варна

Манджиамо – Ресторант от Италия!

Задачата ни бе изключително интересна. Защото заведението има  чар, скрит не само в доброто решение на интериора и великолепната гледка към морето, а най-вече в ястията – нетрадиционни, вълнуващи и разбира се, добре приготвени и сервирани, така както екипа на верига ресторанти БМ умее.

Рестотант Mangiamo e ресторант от Италия! Той  ме накара да мечтая, да се усмихвам без причина, да каня приятелите си на това място, да споделям усещането…  за домашен уют и разговори с близки приятели….

Всъщност действието се развива на просторна тераса, гледаща към зашеметяваща Венеция. Има игра и интелигентна закачка в интериора – заведението те кани на разговор в компания и те подтиква към непринудено веселие. Като сцена от  филма „Яж, моли се и обичай”…много истинско, не романтично и сладникаво, а  реално.

ресторант Манджиамо Варна

Интересен е и превода на думата  Mangiamo – това е типична италианска покана за хранене или по-точно казано – Хайде да похапнем!  Името разкрива най-точно и истински разбирането на БМ за Италия – непринудена, емоционална, изискана и усмихната.

Разказвам Ви моят поглед за ресторант Манджиамо и всички тези малки, но важни елементи,  за да устетите стремежа на БМ да постигат съвършенство във всичко, което правят. Ясно е, че не всичко се получава от първия път, но истината е във всяка стъпка по пътя. Колкото по премерена и точна е тя, толкова по-бързо идват и положителните резултати. А нашата работа като консултанти е именно в това да показваме пътя и да следим стъпките да са верните.  (още…)

Реклама по време на криза?

Дорет Димитрова

Дорет Димитрова медия-специалист

ПОБЕДИТЕЛ! Или…победен!

Наскоро си припомних една стара маркетингова история за предприемчивия човек , който  решил да развие свой малък бизнес. Взел той кредит от банка и отворил магазинче за бои и строителни материали. С реклама, добро обслужване и ниски цени успял да си създаде редовни клиенти. Бизнеса потръгнал. До деня, в който голяма верига магазини за строителни материали не купила парцела точно до магазинчето на нашия герой. Построили там голям строителен хипермаркет, в който се продавали същите ( и други) видове бои и материали. Шумно се рекламирали, правели промоции… Клиентите на малкото магазинче сериозно намалели. След още няколко месеца дошъл конкурента на големия строителен хипермаркет. И той отворил свой търговски обект, от другата страна на „нашето магазинче”. И той направил шумна кампания, намалил драстично цените, сложил табела „Грандиозни намаления”, на което другият „голям” отговорил с „Космически намаления”… Какво направил собственикът на малкото магазинче за бои и строителни материали? Отказал ли се от бизнеса? Ами… И той сложил табела, на която с големи букви пишело „ТУК Е ВХОДА”! (още…)

Весела Коледа и Щастлива Нова Година!

Весела Коледа и Щастлива Нова Година

Франчайз Hi-pos 1 година по-късно

Мениджър Бизнес развитие на еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив говори за франчайз Hi-pos и неговото развитие.

мениджър Бизнес Развитие

мениджър Бизнес Развитие

Много приказки се изговориха и много текстове се написаха по повод икономическата криза. Направиха се сравнения и се доказваха твърдения, дали прилича или не на „Голямата депресия“, започнала в „Черния вторник“ на 29.10.1929 г. в САЩ.

И докато едни се бориха с кризата и прохождаха в теорията на франчайзинга, то други усилено го прилагаха на практика. Голяма част от фирмите фалираха, други се ориентираха към нови браншове, а трети приеха франчайзинга като стратегия за оцеляване.

Историята за Hi-pos.com започва преди три години, когато фирма „еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив“ ООД, реализира своята концепция за интернет продажба на пълен спектър от продукти, аксесоари, оборудване и

услуги за реклама и организиране на продажбите в точката на предлагане.

Като независима агенция за маркетинг и реклама, от 2001 г. до момента, компанията върви по стъпките на успеха и превръща Hi-pos.com в лесен модел за печелене на пари. Поради  големия интерес към продуктите, продавани от Hi-pos.com, фирмата решава да създаде франчайз мрежа, чрез която да продава не само по интернет, а и в търговските обекти на своите франчайз партньори. Така в края на 2008 г. е разработена концепцията за франчайзинг и от февруари 2009 г. проекта е факт.

Hi-pos.com търси амбициозни, пламенни хора с бизнес нюх, които да управляват франчайз обекта, но за съжаление все още няма действащ франчайзополучател. От многобройните запитвания, които постъпваха, кандидатите преминаваха през стандартизирана процедура за подбор, но отпадаха на един или друг етап, и до подписване на договор за франчайз не се стигна. Процедурата  за придобиване на правата за франчайз на Hi-pos.com е прецизна и лесна, а експертите по франчайзинг ще ме подкрепят, че се изисква време, за опознаване на бъдещите партньори и взаимно убеждение, че са подходящи един за друг. Ето защо е несериозно да се твърди, че франчайзинга може да стартира за няколко дни или за няколко часа с идване на място и подписване на договор в петък следобяд.

(още…)

Промяна на търговска марка по примера на Нетто и Плюс в Германия.

Мартин Стефанов

Мартин Стефанов

„На прехода от академичната среда към ритейл пазара Мартин Стефанов, абсолвент по маркетинг в университета в Кьолн, Германия,споделя мнението, че студентите трябва да развиват творечската си мисъл и анализ от първите дни на академичния живот в университета. Делникът е богат на практически примери, погледът върху тях дава не само повод за размисъл, но и база за надграждане на научните знания. С други думи, там навън – в супермаркетите, в шоу-рума на търговците, от билборда на улицата – всеки може да научи по нещо ново, а защо не, и да открие  собствените си грешки или тези на някой друг. Постингът представя сливането на две търговски марки в Германия и това, как управлението на търговската марка е едно важно тактическо решение в този процес“

Преди около 1, 5 години две от най-големите търговски вериги в Германия – Плус и Нетто се сляха, като с това отправиха и ясна заплаха за сегашните доминантни сили на пазара – Алди и Лидл.

За пояснение, Плус е търговска верига с фокус върху търговията с бързооборотни, хранителни стоки. Основаната през 1972 година в Германия,  верига беше позиционирана в сектора на „твърдите дискуантъри”,  които са гръбнака на немския пазар на хранителни стоки. В най-добрите си години, фирмата е разполагала с 2900 собствени магазина и значимия оборот от 7 милярда евро.

Нетто – Маркендискаунт е дъщерно дружество на Едека, най-голямото обединение на търговци в Германия.  Нетто е основана като търговска верига, междинен прекупвач на хранителни стоки във веригата към крайния потребител.  През 1971 година, фирмата отваря своя първи филиал под търговската марка СуДи (Супер Дискаунтър). През 90-те години веригата се изгражда и утвърждава в Централа и Източна Германия.

Tова сливане беще прецедентно поради своя мащаб. Новият гигант, който от около година работи на пазара е с:

  • 10 милярада евро годишен оборот
  • над 64 000 души персонал
  • с 3800 филиала

(още…)