Последни публикации

Промоционални активности на Vichy в точката на продажба

Казвам се Даниела Николова, студентка съм в Икономически университет- Варна, четвърти курс, специалност Маркетинг. Участвам в стажантската програма на еМ Студио – Promo Active. Чрез работата в реална среда тази програма ми помогна да придобия практически знания за изграждане на ефективни активности и мърчандайзинг в точката на продажба. 

Наблюдение във Варненските аптеки на продукти с марка Vichy

Vichy е марка козметика, чиито слоган гласи “Здравето е красота”. Спазвайки стриктно фирмения си имидж на “здравословна” козметика, навсякъде по света фирмата продава своите продукти само при стриктен контрол за качеството.

Клиентите, към които е насочен пазарният лидер са хора, интересуващи се от здравето и външния си вид. Потребители на медицинската козметика са жени и мъже от всички възрастови и социални групи. За някой от тях използването на такава козметика  е свързано със специални грижи, за други е ежедневие и начин на живот, а за трети е търсене на индивидуалност.

Промоционални активности на Vichy в точката на продажба

Рекламно-информационни брошури – За всяка продуктова линия, според типа кожа, има отделна брошура, в която са представени продуктите, техните свойства и резултатът от употребата им. В тези брошури са поставени и тестери на съответните продукти. За съжаление не във всяка аптека се предлагат, а главно в по-големите. Най-често мястото им е на най-долния рафт на щанда на марката и са небрежно разхвърлени, като всеки, който пожелае може да си вземе от тях. (още…)

“Elitis” или “DM” ? Кое е за Вас?

Kазвам се Мария Тодорова и съм студентка четвърти курс в  Икономически университет – Варна, специалност Маркетинг. Като част от стажантската програма Promo Active на „еМ Студио Адвъртайзинг енд Криейтив“, аз извършвам наблюдения в реална среда с цел анализ и оценка на прилагането на мърчандайзинг стандартите и организирането на промоционалните активности в две, избрани от мен дрогерии (Elitis” и “DM”). Програмата дава възможност на стажантите да придобият опит в областта на маркетинга и рекламата в точката на продажбата и същевременно с това да приложат своите таланти и идеи в събирането, селектирането и обобщаването на необходимата информация.

 “Elitis” или “DM” ?

Кое е за Вас – Ако търсите продукт за интимна хигиена?

Сравнение на Elitis и DM

“Elitis” и „DM” са вериги дрогерии, специализирани в предлагането на голям набор от продуктови гами като парфюмерия, декоративна козметика, аксесоари, перилни и почистващи препарати. Въпреки че „Elitis” не се намират на ключово място (гр. Варна ул. “Цариброд” №31 и ул. “Никола Симов” №3), за разлика от обекта на „DM” (гр. Варна бул. “Владислав Варненчик” №61), и двете дрогерии имат сравнително голям човекопоток, което се дължи на конкурентните предимства на всяка една от тях.

Двете дрогерии разполагат с богат набор от продукти, но в разнообразието от марки „Elitis” надделява, което вероятно се дължи на това, че „Elitis” работят както с крайни, така и с организационни потребители. Цената е също важен фактор за сравнение – някои от продуктите в дрогерия “DM” са на по – високи цени, а други на по – ниски в сравнение със същите продукти, предлагани в дрогерия „Elitis”.

(още…)

Техномаркет – промоционални активности в точката на продажба

Казвам се Светла Кънева, студентка съм четвърти курс в ИУ-Варна, специалност Международни икономически отношения и втора специалност Маркетинг. Участвам в стажантската програма на еМ Студио – Promo Active, като наблюдавам и анализирам активностите и изпълнението на мърчандайзинг стандартите в магазини във Варна, които предлагат лаптопи. Това, което ми харесва в стажа е, че мога сама да организирам времето си по изпълнението на различните задачи. Сама избрах и първите обекти, които ще разгледам, а именно магазините на Техномаркет (Техномаркет в Гранд Мол Варна, Техномаркет до Метро и Public), чиято големина и дългогодишно присъствие на пазара провокираха интереса и желанието ми да разбера как точно реализират промоционални активности в точката на продажба.

Снимки и част от информацията за историята на Техномаркет съм взела от официалния сайт на веригата магазини.

  • Богат асортимент от потребителска електроника, електротехника, офис оборудване и телекомуникационни продукти
  • Стартира през 1999 година в България
  • Има обекти в Сърбия, Словакия, Словения, Косово, Хърватска, Черна Гора, Македония и Босна
  • Представя нови промоции на всеки три седмици
  • Една брошура – различно изпълнение в обектите с различен характер
Как Техномаркет промотират в точката на продажба?
  • Ценова промоция – най-често прилагана; обозначава се чрез жълтия цвят на етикетите; артикулите са разположени до непромоционалните; в близост до намалените продукти има ненамалени, но подходящи за тях периферни стоки; на етикетите на повечето стоки не е посочено от каква първоначална цена са намалени.
  • Промоция с подарък – купувате определен продукт и получавате подарък.
  • Промоционална цена за пакет продукти – пакетът продукти са представени заедно и са разположени обикновено встрани от останалите. (още…)

1-во ниво на Стажантска програма Media Agents приключи

Само 3-ма продължават стажа към 2-ро ниво, под ръководството на своя ментор Дорет Димитрова

Само 3-ма продължават стажа към 2-ро ниво, под ръководството на своя ментор Дорет Димитрова

 

С голяма радост в сърцата, днес продължаваме напред….

Към 2-то ниво на стажантска програма Media Agents.

Днес в 14.00 часа стажантите по програма Media Agents, първо ниво приключиха своето обучение. Само 3-ма от тях продължават напред и ще задълбочат своите знания във второ ниво на програмата.

Media Agents  се оказа една изключително интересна за студентите програма, в която успяват само напористите, упоритите и търпеливите.

С изключителна гордост искам да отбележа, че близо 50% от преминалите стажа ще имат шанса да продължат напред и да се включат в реален работен екип.

Поздравления на успелите! (още…)

Вашето послание, Добре казано!

Независимо дали сте собственик на малък квартален магазин или оглавявате голяма ритейл верига, трябва да сте наясно, че каквато и стока да продавате, независимо какви акции правите, Вашите усилия ще отидат напразно, ако посланието не е докоснало сърцата на Вашите клиенти.

Създали сте работеща ритейл формула и е определена добавената стойност за клиента, време е  за оформяне на ясно послание към потенциалните клиенти. Именно това послание ще накара клиентите да Ви обърнат внимание, ще създадете предпоставки да Ви обичат, да Ви вярват и да се превърнете в част от живота им.

Тайната при формулиране на добре казано послание се крие в ясно дефинирана Марка.

Опитът ни показва, че именно тук „веригата се къса”.  Нашата рецепта за успех се крие в използването на един изключително опростен и същевременно добре работещ модел за дефиниране на марка, а именно:” Brand Code” на Томас Гад* (още…)