ФЛАЕР – ръководство за употреба?

Преводът от английски език на думата Flyer, Flier е: малък лист хартия с реклама или някой който пътува по въздуха.

Разпространява се на ръка, в пощенски кутии или директно под врата на дома Ви. Често можете да получите флаер на улицата или в търговските обекти. Виждате ги оставени около касите в магазините или ще ги получите на изложение или събитие.

Подходящ е за рекламиране на събитие, барове, дискотеки и нощни клубове, промоции в търговски обекти и др.

В американските учебници по маркетинг флаер се означава с думата junk advertising –  т.е. реклама, която отива в боклука.  От практиката всички знаем, че това си е пълната истина и няма причина да увъртаме. Разпространяването на флаери е рекламата с най-ниска цена ефективност.

А „Колко струва отпечатването на флаери?“ –  Флаер А6, пълноцветен печат 62,40 лв. с ДДС/1000 бр.

Как да направите така, че Вашия флаер да бъде прочетен? Доста амбициозна задача особено, когато посланието Ви трябва да се види и запомни в рамките на 3 до 10 секунди. Ето и няколко правила за употреба:

  1. Какво искате да постигнете с флаера? – продажби, информираност, емоция, друго….
  2. Уточнете посланията – какво искате да кажете – маркетинг специалист може да Ви помогне да конкретизирате посланията.
  3. Характеризирайте хората, които биха се заинтересували от Вашето послание.
  4. Изберете точните думи и похвати – доверете се на специалист! Вашата цел е да правите бизнес, а не да разбирате от всичко. Всяка агенция, която държи на репутацията си разполага с човек за обработка на текстове.
  5. Изберете подходящ размер – в зависимост от информацията и хората, които ще го четат – добре е да чуете мнение и на рекламната агенция.
  6. Съобразете цветовете и графичните елементи или снимки с целевата аудитория – това е работа на дизайнера – да предаде Вашето послание на Вашите клиенти по начин разбираем не за Вас или за дизайнера, а за клиентите Ви !!! Запомнете това и когато Ви представят дизайнерско решение питайте – ще се хареса ли на моите бъдещи и настоящи клиенти?
  7. Направете 1 акцент, който да накара получателя на флаер да се зачете
  8. Степенувайте информацията по важност, така че клиента да не остане заблуден или неинформиран.

Как да го разпространите?

  1. Ако знаете кой трябва да получи флаера ще знаете и къде можете да намерите тези хора.
  2. Изберете момент, в който хората ще се чувстват по-благоразположени към вземането на флаер. Пример – ако раздавате флаер в супермаркет не заставайте на входа на обекта. Там клиента се адаптира към следващата си задача да пазарува и Вие ще му пречите, а Вашият флаер ще се остави някъде….
  3. Направете си схема за разпространение – не използвайте цялото количество в 1 канал, направете си портфейл за максимална ефективност.

Надявам се ръководството за употреба да Ви свърши работа. И помнете ако Ви изнервят всички тези подробности или пък нямате време – има агенции, на които това им е работата.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Вашият коментар

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.