Промоционални активности на Vichy в точката на продажба

Казвам се Даниела Николова, студентка съм в Икономически университет- Варна, четвърти курс, специалност Маркетинг. Участвам в стажантската програма на еМ Студио – Promo Active. Чрез работата в реална среда тази програма ми помогна да придобия практически знания за изграждане на ефективни активности и мърчандайзинг в точката на продажба. 

Наблюдение във Варненските аптеки на продукти с марка Vichy

Vichy е марка козметика, чиито слоган гласи “Здравето е красота”. Спазвайки стриктно фирмения си имидж на “здравословна” козметика, навсякъде по света фирмата продава своите продукти само при стриктен контрол за качеството.

Клиентите, към които е насочен пазарният лидер са хора, интересуващи се от здравето и външния си вид. Потребители на медицинската козметика са жени и мъже от всички възрастови и социални групи. За някой от тях използването на такава козметика  е свързано със специални грижи, за други е ежедневие и начин на живот, а за трети е търсене на индивидуалност.

Промоционални активности на Vichy в точката на продажба

Рекламно-информационни брошури – За всяка продуктова линия, според типа кожа, има отделна брошура, в която са представени продуктите, техните свойства и резултатът от употребата им. В тези брошури са поставени и тестери на съответните продукти. За съжаление не във всяка аптека се предлагат, а главно в по-големите. Най-често мястото им е на най-долния рафт на щанда на марката и са небрежно разхвърлени, като всеки, който пожелае може да си вземе от тях.

Промоционални продукти и комплекти – Често промоционалните продукти на Vichy са освен на по-ниска цена, но и в по-малка опаковка. Например, в момента има промоция на крем от серията Normaderm- „Tri-activ anti-imperfection hydrating care”, който се предлага на редовна цена около 29-30 лева и e във флакон с помпичка – 50 мл, а промоционалният крем е в тубичка от 30 мл, на препоръчителна цена 16,90лв. Марката предлага и промоционални комплекти за различни типове кожа, като акцентът е същия – по-ниска цена, но и по-малко количество.

Описание на включените обекти.

Медицинската козметика е изключително динамично развиваща се категория. Подредбата на тези продукти задължително следва някой основни правила, отговарящи на поведението и предпочитанията на най-важният фактор на пазара– клиента. По-големите наблюдавани от мен обекти са с площ до 120 м2: аптека „Живита”- бул.”8-ми Приморски полк” 67; аптека „Марешки”- в сградата на Медицински център „Младост”, бул.”Република”; аптека „Cеiba”- в сградата на Кауфланд, бул.Република”; аптека „Санита”- бул.” Владислав Варненчик” и аптека „Subra”- в сградата на Grand Mall Varna. По-малките наблюдавани обекти са с площ до 50м2: „Първа частна аптека”-  бул.”8-ми Приморски полк” , аптека „Свети Иван Рилски”- бул.”Цар Освободител” и аптека „Галантус”- бул.”Княз Борис I”. Изборът на обектите е направен на случаен принцип.

В по-големите аптеки има повече изложени промоционални продукти на Vichy. Продуктите на марката са подредени по продуктови линии, според типа кожа. Промоционалните продукти нямат специално място, а са на съответния рафт, където е продуктовата линия, към която принадлежат. Дори в някои малки аптеки промоционалните комплекти се намират зад касата, където клиентите няма как да ги видят и могат да разберат за предлагането им, едва след като са се интересували от тях. Единствено в аптека “Subra” има разлика в начина на промоциране на активностите. На всеки продукт има по 2 цени: старата цена е задраскана и под нея има лепенка с новата цена. Промоционалните продукти са отличени като на рафта пред продукта са поставени рекламни картонени постери.

Тъй като медицинската козметика е малко по-специфичен продукт, за да получа информация за настоящите промоции беше задължително условие да покажа реален интерес! Във всички аптеки има консултант, към който можеш да се обърнеш. Но разликата е, че в почти всички, той седи зад касата – тоест трябва да отидеш и да поискаш услугите му. Единствено в аптека „Санита” консултанта се намира в тази част на обекта, където е медицинската козметика, а не зад касата. Сам предлага помощ на клиента – да му отговори на въпрос или да препоръча подходящ за него продукт, но не се натрапва.

Анализ

Поддържаната кожа е много важен фактор за самочувствието и добрия външен вид на хората. Затова и при избора на такъв тип продукт човек е особено внимателен. Повечето клиенти си купуват медицинска козметика след посещение на дерматолог или козметик, но тъй като това са скъпи услуги, в аптеките касиерите на козметиката са и консултанти. Това обаче е донякъде некомфортно за клиентите. От посетените от мен обекти единствено в аптека „Санита” консултанта не е касиер и се намира в тази част на обекта, където е медицинската козметика. Поради спецификата на продукта считам, че това е важен фактор при изборa на обект за покупка на медицинска козметика.

Но ако се вземе предвид самият обект и преживяването при покупка на клиентите, аптека “Subra” се представя най-добре! Това е и единственият обект, в който промоционалните продукти са представени по по-различен начин. Разбира се нека не забравяме, че аптеки Subra са позиционирани в Mall и самото място изисква прецизност на представянето и подредбата.

 


You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 коментар »

 
  • Мая Вълчева Мая Вълчева каза:

    Като обобщение бих добавила: Една от тайните на успешните продажби да медицинска козметика в аптека е да се намери правилното съотношение между добре комуникирани промоции в самите обекти по стелажи и добър консултант! 🙂

 

Вашият коментар

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.