Искам ОПАКОВКА! част 2

Клиент: Инком; Продукт: Оризовки

или 10-те Коварни въпроса за РАБОТЕЩА ОПАКОВКА

За да създадете опаковка, която прави продажби е необходима прецизност от самото начало. Независимо кой ще прави опаковката, за да държите под контрол целия процес, Вие трябва да сте наясно с отговорите на следните въпроси:

  1. Какво ще опаковате? – Започваме от самия продукт – опишете го с подробности – какво представлява, от какво е съставен, кои от тези съставки са най-важни и значими за клиентите, какви функции има, какви нужди задоволява, как искате да се възприема от клиентите ви, с какво се различава от конкурентни продукти, с какво е по-напред и с какво по-назад от продукти заместители.
  2. Предвиждате ли разновидности на продукта? – пример вафли с шоколадов крем, след време асортимента се допълва от вафли с ягодов и карамелов крем, добавят се ядки и т.н.
  3. Има ли търговска марка, под която ще се продава продукта или сега ще се създава?
  4. В кой ценови клас е позициониран продукта? – спрямо конкуретни продукти, спрямо заместители.
  5. На кого ще го продавате? – опишете подробно неговите клиенти. След пряко наблюдение направете описание на бита и навиците на тези клиенти. Как пазаруват, как живеят, как общуват помежду си и т.н.
  6. Къде ще го продавате? – в търговската мрежа или чрез директен маркетинг или пък друго?
  7. Къде ще е позициониран на рафта спрямо други конкурентни продукти или заместители?
  8. Какво искате да кажете на клиентите си за този продукт? – определете посланието си към Вашите потенциални клиенти. Как искате те да възприемат Вашия продукт?
  9. В какви разфасовки ще продавате продукта? – сега и за в бъдеще
  10. Какви са техническите Ви изисквания за опаковката? –  след като се съобразите с изискванията на пакетажа и машината, определете вида опаковка /кутия, плик и т.н./, материал и точни размери в разгънат и в готов вид. Съобразете къде ще има  шевове, лепене, репер или маркер.

Ето вече сте готови да поръчате опаковката и да получите няколко варианта на работещи решения за дизайн.

Ако част от въпросите Ви се виждат трудни или по-скоро нямате отговор, направете си консултация със специалист маркетинг. Важно е да изясните процеса в началото, за да не инвестирате средства в неработещи решения.

Ще дам пример: Решавате да правите опаковка за хляб тип заводски. Харесали сте опаковка от Германия – страхотна, пълноцветна, хлябът е покрит изцяло с картинка…. Вълшебна опаковка! Намирате дизайнер, който изпълнява всички Ваши изисквания, откривате печатница, която ще Ви направи качествен печат и ето – Вие сте вече на пазара с отпечатана опаковка и солидна инвестиция за дизайн, предпечат, клишета и печат.

Какво се случва в последствие: Вашият хляб стои най-красиво по регалите в магазините, но продажбите са много ниски…. Какво става? Цената ли е висока? Намаляте цената … продажбите се раздвижват, но не достатъчно…. пак не върви…. Тогава разбирате, че клиентите в България не купуват хляб от напълно закрити опаковки, защото са недоверчиви….. Какво следва? Изразходвате цялото количество опаковки с различни механизми – промоции и намаления, инвестирате пари в нова опаковка, която да показва реалния продукт, а Вие сте отново в изходна позиция……

Това е един от многото примери, които ние всички познаваме и за да не се случи на Вас потърсете отговори на тези основни въпроси, направете консултация със специалист, ако трябва дайте 50,00 лв. за консултантски час, но спестете много непредвидени разходи и време…

Пожелавам на Всички Вас Успех в създаването на работещи опаковки и в налагане продуктите Ви на пазара!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 коментара »

 
  • Тодор Петров каза:

    Абсолютно сте права и констатациите са много точни. Браво!
    Обаче в нашата фирма (името ще запазя в тайна) всичко е като при бате Енчо – Кой е по – по – най?. Абе, страшна работа…. Всеки си знае неговото.
    Маркетинга, криейтива и търговския отдел са като риба – рак – щука. Търговския отдел си гледа сметките и оборотите, маркетинга неуморно следи макро тенденциите и си тормози мозъка да проучва и анализира потребителите, а за творците – нямам думи… По някога нещата направо са извън контрол и късат нечии нерви.
    Искрено се надявам Вашата статия да накара много фирми и техните отдели да се замислят къде искат да стигнат и как да го направят.
    В противен случай всеки път ще е правилния за тях.

  • Мая Вълчева Мая Вълчева каза:

    Здравейте, Тодор,
    Благодаря за Вашите думи. Да със сигурност сега обстановката в почти всяка фирма е в стил „късат нерви“ и само ясните цели и правилните стъпки ще ги изведат на верния път.
    Пожелавам Ви успех!

 

Вашият коментар

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.