Техномаркет – промоционални активности в точката на продажба

Казвам се Светла Кънева, студентка съм четвърти курс в ИУ-Варна, специалност Международни икономически отношения и втора специалност Маркетинг. Участвам в стажантската програма на еМ Студио – Promo Active, като наблюдавам и анализирам активностите и изпълнението на мърчандайзинг стандартите в магазини във Варна, които предлагат лаптопи. Това, което ми харесва в стажа е, че мога сама да организирам времето си по изпълнението на различните задачи. Сама избрах и първите обекти, които ще разгледам, а именно магазините на Техномаркет (Техномаркет в Гранд Мол Варна, Техномаркет до Метро и Public), чиято големина и дългогодишно присъствие на пазара провокираха интереса и желанието ми да разбера как точно реализират промоционални активности в точката на продажба.

Снимки и част от информацията за историята на Техномаркет съм взела от официалния сайт на веригата магазини.

  • Богат асортимент от потребителска електроника, електротехника, офис оборудване и телекомуникационни продукти
  • Стартира през 1999 година в България
  • Има обекти в Сърбия, Словакия, Словения, Косово, Хърватска, Черна Гора, Македония и Босна
  • Представя нови промоции на всеки три седмици
  • Една брошура – различно изпълнение в обектите с различен характер
Как Техномаркет промотират в точката на продажба?
  • Ценова промоция – най-често прилагана; обозначава се чрез жълтия цвят на етикетите; артикулите са разположени до непромоционалните; в близост до намалените продукти има ненамалени, но подходящи за тях периферни стоки; на етикетите на повечето стоки не е посочено от каква първоначална цена са намалени.
  • Промоция с подарък – купувате определен продукт и получавате подарък.
  • Промоционална цена за пакет продукти – пакетът продукти са представени заедно и са разположени обикновено встрани от останалите.
  • Промотиране на нови и иновативни продукти – този тип продукти се обявяват в промоционалната брошура на магазина, за да добият популярност; възможно е някои да бъдат изпробвани на място; някои от тях са разположени встрани от останалите продукти от гамата, което подчертава тяхната изключителност.
  • Промоции с хора – раздаване на място в магазина на брошури с различни промоционални оферти (най-често се прилага в Техномаркет до Метро); приканване към тестване на различни продукти.
  • Организиране на събития – характерно за Public; срещи с различни творци, продаване на билети и други интересни за младите прояви.
  • Промотиране чрез използване на доверието на клиента характерният за Public надпис „Public препоръчва”.
Заключения и препоръки….

Техномаркет реализират своите промоции в точката на продажба в синхрон с имиджа на своите магазини. За да продължат да са лидери, веригата магазини следва да разграничат малко по-ясно за своите клиенти естеството на промоциите, които правят. Когато при ценова промоция първоначалната цена не е обявена, не става ясно дали продуктът е намален или просто се цели привличане на вниманието. Някои от възможностите, които Техномаркет предлагат, не стават ясни на клиента, когато посети магазините. За да се подобри това, са необходими добре обучени консултанти на място. Дългите години на пазара говорят за успешно изпълнение на една добре обмислена стратегия, но до колко това ще бъде успешно в непрестанно развиващата се конкурентна среда може да покаже единствено бъдещето.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 коментара »

 
  • Мая Вълчева Мая Вълчева каза:

    Тази статия отразява малка част от работата по стажантска програма Promo Active. В нея стажантите се обучават да наблюдават и анализирт точката на продажба. Светле, справяш се чудесно.

  • Благодаря ти, Мая! Надявам се студентите да станат по-активни и да не изпускат възможности, като вашите стажове например. Когато видиш как се прилагат нещата в реалния бизнес се нахъсваш и разбираш, че университетът не е загуба на време, стига да ти си даде шанс след това 😉

  • Мая Вълчева Мая Вълчева каза:

    Аз разбирам нещата така – търсещите и действащите винаги намират шанса си. Нашите стажове са интересни, но не са единствени. Всеки млад човек може да открие своето място. Стажовете са един катализатор за кариерата на студентите, защото за кратък период могат да преценят работата за тях ли е, какво не биха искали да повтарят и какво искат да пробват сега.

 

Вашият коментар

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.