Коя реклама работи?

Коя реклама е най-подходяща за Вашия бизнес?

Няма универсално правило. Няма една истина за всички. И според мен точно това е най-хубавото….

Но все пак има елементи, с които задължително се съобразяваме като създаваме рекламна кампания.

Клиентите и Вашето послание.

В практиката си съм срещала много клиенти, които имат идея да правят реклама, но нямат представа какво точно да кажат и искат „масовия клиент“ да го види….Могат да сложат намаление, просто логото, една картинка на море или някоя мадама, защото ще привлече погледите…..

На този тип клиенти за съжаление ние от еМ Студио не можем да помогнем. Няма начин да направим просто нещо, за да задоволим моментен каприз на клиента. Нашата цел е не да вземем парите на някой, а по-скоро клиента да направи чрез нас една инвестиция с възвръщаемост и разбира се след това да се върне отново при нас.

Опитът ми показва, че важно условие за една успешна рекламна кампания е да се прави обмислено, а не водена от емоции и импулси. На принципа на един строеж:

Архитектът прави чертеж, инженер конструктор прави изчисления, а строителите придават обем на чертежа. И всеки един етап е важен, за да се създаде стабилна и хармонична сграда.

Същото е и при рекламната кампания: добрата концепция поставя ясен чертеж, избора на канали и медиа планирането дават изчисленията, а дизайнa придава обем и форма. И забележете не става дума за красива реклама, а за работеща реклама, както за сградата е необходимо да бъде стабилна!

Не подценявайте създаването на концепция – колкото и да Ви се струва претенциозна думата, аз за момента не съм намерила нейн аналог. Концепцията дава отговор на следните важни въпроси – какво искате да постигнете с рекламата, какво искате да кажете и точно на кого желаете да го кажете.

Ще дам един пример, Вие ще решите грешна концепция или липса на такава:

Клиент: Регионален производител на Мебели с малък цех, но добре оборудван. По негови думи мебелите му са едни от най-качествените и клиентите го търсят като евтин аналог на скъпите марки, продавани в България. Името му като производител не е известно, по-скоро се познава личността, а не фирмата. Няма търговска марка.

Търси: Увеличаване на продажбите, но предпочита да продава готови мебели /по готови чертежи/. Иска да направи шаблони и чертежи и само да произвежда. Ще задържи цените – над средното равнище, защото мебелите му са висок клас.

Казус: Иска реклама, да се раздвижат нещата някак си. Но няма да прави шоу рум.

Тук се забелязват основни пропуски – всичко се върти около усета на собственика за дижението на пазара и за тенденциите за развитие. Оценява клиентите си единствено по тези, които посещават цеха му и по това, което те му говорят.

Видяхме липса на концепция или по-скоро големи конфликти по отношение на групата клиенти, които гони, предлаганите продукти и обявените цени. Въпреки нашите препоръки клиента реши да върви по своя път. Предложихме му вариант да тества концепцията си, чрез използване на он-лайн система за продажби и представяне на продукти под нова търговска марка. Така срещу 50,00 лв. на месец щеше да прецени работеща ли е идеята или не.

Резултатът: За 3 месеца усърдна работа в он-лайн системата – запитванията бяха над 250 бр., но в крайна сметка – нито една поръчка и фабриката затвори.

Същият резултат щеше да се получи и след рекламни активности с билборди, радио и дори ТВ. Но цената щеше да е много висока, а залога много голям.

Основният проблем е че от рекламата се очаква да продава, а всъщност тя е само глашатая, който съобщава на точните хора за съществуването на продукт, който ще реши определен проблем. А продажбите са резултат на комплексни усилия – на предварителна подготовка, позициониране на пазара, добър търговски нюх.

Ако глашатая мине през квартал, в който средния доход на домакинство е под социалния минимум, и съобщи за откриване на „Магазина на техните мечти“. Чулите ще отидат да го видят, но какво ли биха купили от магазин, продаващ луксозна селекция от френски сирена и шампанско?

Именно за това сме ние консултантите да насочим Вашето внимание към детайлите, които Ви убягват и да намерим правилния подход, включващ не само рекламни канали и послания, но и начин, по който точния клиент да се заинтересува и купи.

Според мен това е разликата между рекламна агенция и независима консултантска агенция за реклама и маркетинг.  В една консултанстка агенция можете да си платите, за да получите независим съвет, който Вие да решите дали да реализирате и да изберете агенцията, която да го реализира. Така запазвате свободата си, но имате странично професионално мнение и Вие контролирате процеса.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Вашият коментар