Искам ОПАКОВКА!

Част 1

Имате продукт, който искате да продадете. Идва онзи ключов момент за опаковането… Кой ще направи опаковката? Дали ще стане хубава? Дали ще продава продукта? Как ще обясня на дизайнерите за какво става въпрос?  …….

Притесненията Ви са сериозни и основателни. Обсъждане за опаковкаМожете да избирате най – лесния от следните  варианти:

–          Ваш фирмен дизайнер – Много от фирмите намират решението в назначаване на дизайнер, който да отговаря за всички графични решения – опаковки, промоции, реклама, печат и т.н.  Този вариант звучи много добре, всичко е под Ваш контрол, изпълняват се всички идеи на шефа, а когато няма дизайнерска работа работното време може да се уплътни с някоя друга задачка. Но имайте предвид, че не винаги „послушния” дизайнер е Вашето добро решение за създаването на опаковка, която продава. Затова се насочете се към специалист, който има виждане, умее да анализира визии и да създава уникалност, ще спори с Вас и ще руши шаблони. Проблем се явява „свикването” на специалиста с изискванията към него – най-лесно ми одобряват ХХ форми, еди кои си цветове и т.н. Така ще си спести време, усилия и нерви, а на Вас може би ще спести единствено продажби;

–          Външни дизайнери и фирмен маркетингов екип – много добре работещо решение. Ако екипът от маркетингови специалисти е силен и умее да работи с дизайнери Вие ще имате наистина добра опаковка. Трябва да се насочите към екип от специалисти, който умее добре да анализира пазара и да конкретизира изискванията си към дизайнерските екипи. Така Вие ще получите максимума и от двата екипа. Друг плюс, който не е за пренебрегване е възможността за разнообразие – Всеки, работил с дизайнерски екипи е наясно, че те си имат собствен стил, от който трудно могат да излязат и за това е добре при различни задания да се сменят и „творците“. Така Вашите опаковки ще бъдат съобразени с търсената аудитория и най-подходящия стил за нея.

–          Външна маркетингова агенция с дизайнерски екипи или творчески рекламни агенции – добър вариант по няколко причини – повече дизайнери и повече гледни точки, лесна комуникация между маркетинг и дизайн, интересни и нестандартни виждания, мотивация да са винаги в крак с реалния пазар.  Друг интересен момент е капацитета на агенцията да поеме и последващото налагане на пазара – активности в точката на продажба, медии, събития и др.  Така преносът на информация ще е най-лек и безболезен, тъй като екипа е участвал в създаването на опаковката и от него се изисква да продължи и развие концептуалната линия.

Все пак подобна фирма е външна за организацията има и няколко бариери:

–          Конфиденциалност – дали няма да споделят информация с конкуренти? Разбира се, такъв риск съществува, но не и при фирми със заявки за висок професионализъм. Репутацията им е много по-скъпа от еднократно облагодетелстване с информация.

–          Дали ще разберат какво искаме? – възможно е да говорите на различни езици и тогава между Вас не би могло да се получи нищо полезно. За това не пренебрегвайте първата среща – задавайте въпроси, бъдете активни. Ние в еМ Студио правим предварително проучване след първата ни среща с клиента, за да установим моментното състояние на пазара, на фирмата и екипа, който ще продава продукта. Така успяваме най-ефективно да уеднаквим фирмената специфика с пазарните тенденции и „да заговорим на един език”

–          Цената – сигурно е много скъпо!? Много е трудно да се определи цена за труда, който предстои ако няма ясна дефиниция и изготвянето на конкретна оферта изисква определено време. При нас в еМ Студио цената се определя след като сме приключили с предварителното проучване и сме наясно каква работа ни очаква. А каква е реалната цена на фирмен дизайнер и добър маркетингов екип? – изчислете и преценете сами.

Връщайки се във времето назад се сетих и за още един вариант – дъщерята или сина на собственика прави опаковката, защото има компютър и е „БОГ на Корела” :). Днес можем само да сме благодарни, че това време е безвъзвратно отминало, а такива фирми или не съществуват или са се принудили да се променят под пазарния натиск.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Вашият коментар